Canicross - Pegáč

Známe to všichni: venku je zima, že by psa nevyhnal, okna obrostlá námrazou a všudypřítomný sníh nám signalizuje teploty hluboko pod bodem mrazu, které v těchto měsících nejsou zase až tak ojedinělé. Po náročném pracovním výkonu hledíme z okna ven a srkajíce teplý čaj zříme hýbající se koruny stromů, které ohýbá studený arktický vítr. Pejsek nervózně překračuje u dveří a hlasitým kňučením se dožaduje dobrodružné akce ve sněhu. V hlavě máte pochybnost o naplánovaném dnešním běhu a přemýšlíte, jak se z toho vyvléknout? Mám pro vás pár rad, jak se dostat ze dveří, hecnout to a ještě si procházku užít.

  1. Více vrstev- základ úspěchu

Není nic horšího, než když po pár krocích začnete mrznout. V tu chvíli máte na výběr dvě možnosti: buď se uštvat rychlým tempem tak, abyste nevychladli, nebo počkat, až se pejsek rychle vyvenčí a mazat domů si dopít ten rozpitý čaj. Jasně platí, že při začátku výběhu by měl člověk cítit lehký chlad, ale všeho s mírou, proto obzvláště v tomto počasí platí pravidlo: Vrstvit, vrstvit, vrstvit!

  1. Vypněte si hlavu

Vždy je super, když máte klid na běh a nemusíte moc přemýšlet nad tím, jak se vyhnout ostatním běžcům, cyklistům, nebo autům. V tomto nečasu a ve večerních hodinách, jich po stezkách za městem z pravidla moc nepotkáte a toho je třeba řádně využít. Zkrátka jste tam jen vy, váš pejsek, příroda, tep srdce a pravidelný rytmický krok. Pokud se k tomu ještě přidá rytmus vaší oblíbené hudby do sluchátek, pak je zaručené zažehnání stresu a negativních myšlenek.

  1. Utahejte sebe i pejska

Ano! Proto to přece také děláme ne? Není radostnější pohled, než na parťáka užívajícího si běh na druhém konci amortizačního vodítka. Je šťastný, že je venku a vy jste štěstím bez sebe, že děláte něco pro své tělo, takže pozůstatky z Vánoc v podobě rychle nabitých tukových polštářků se spalují jedna radost!

Canicross - Pegáč (1)

Ve dvou se to lépe táhne
  1. Posilte svou vůli

Nejvíce povznášející pocit přece není ten, když létáte v balóně, ale ten, když běháte, zatímco ostatní sedí doma na gauči a koukají na televizi. Cítíte se lepším člověkem, který využil na maximum potenciál svého času. I kdyby to mělo být 30 minut denně, tak to za to stojí. Zvyk je železná košile, a pokud si zvyknete na výběhy v těchto podmínkách, tak si udržíte kondici a lépe se vám bude běhat na jaře za příznivějšího počasí.

  1. Po běhu si pochutnejte na kvalitním jídle

Nemělo by to tak být, ale mnoho lidí nachází hlavní motivaci z běhání hlavně v tom, že si pak mohou dát to, na co mají právě chuť a během si drobné hřešení omlouvají. Pravdou ale je, že při vyplavení endorfinů po doběhu, po protažení těla a příjemné teplé sprše, ta večeře prostě chutná mnohem lépe. Tak doplňte živiny vydatným jídlem důležitým pro regeneraci a samozřejmě nezapomeňte na vašeho tahače, který si vydatnou večeři také zaslouží.

  1. Kvalitním odpočinkem rychleji regenerujete

To ví asi každý, kdo zná logiku běžce: „Jsem unavený, tak se jdu proběhnout“. Kvalitní spánek je základem dobré regenerace, proto by člověk měl dbát na jeho pravidelnost. No a kdy se nám usíná lépe, než po dobré fyzické zátěži? Po kvalitním tréninku večer člověk často padne do peřin a ještě za letu usne. Znáte to, no ne? Proto by se délka spánku neměla podceňovat tak, jako pauza mezi tréninky.

  1. Motivujte se navzájem!

No samozřejmě! To se přece ví, že se svým vítězstvím nad slabou vůlí musíme hnedka pochlubit! Buďto v pátek zamachrovat mezi přáteli v hospodě u stolu, nebo střelhbitým statusem na sociální síti. Pokud jste členem alespoň některé z početných běžeckých, či canicrossových skupin, pak by váš příspěvek měl mířit právě tam! Sami určitě znáte ten pocit, když někdo z vašich přátel přidá příspěvek, z něhož se ve vás začne mísit pocit lehké závisti, obdivu a odhodlání. Jděte tedy příkladem a nabádejte lidi kolem vás k aktivitě, protože svět změníme nikoli svou myšlenkou, ale svým příkladem.

Autor, foto : Martin Pegáč

Logo_footer   
     © 2015 Rozběháme Česko

Sledujte nás: